Hold håbet op!

Tag med, når Folkekirkens Skoletjeneste på tværs af Aalborg Stift sætter et opløftende salmesangsprojekt i gang
med håbet som tema

Vi lever i en tid, hvor det er ekstra vigtigt at sætte fokus på netop håbet. Når alt kan synes håbløst, finder vi håb i hinanden, i fællesskabet. Det fællesskab opstår, når vi synger sammen.

I dette projekt skal eleverne ud fra en tilhørende hjemmeside først stifte bekendtskab med 10 udvalgte salmer og sange, som alle har håbet som omdrejningspunkt. Efter en kort introduktion på skolen, følger en times koncert i en udvalgt kirke, hvor professionelle musikere i samspil med eleverne vil lade tonerne flyde frit i et rum, hvor håbet får en stemme. Alle medlemmer i bandet er uddannet ved Det Jyske Musikkonservatorium og lever af at spille og undervise i musik.

Efterfølgende kan eleverne ud fra 3 udvalgte salmer arbejde videre med håbet som grundbegreb. Til hver af de udvalgte salmer findes en række opgaver med fokus på ordarbejde, stemninger og kreative processer. Opgaverne findes på hjemmesiden, som man får adgang til ved tilmelding.

Mandag den 30. september 2024 kl. 10 i Hjallerup Kirke
Tirsdag den 1. oktober kl. 10 i Brønderslev Kirke
Cirka 1 time plus transport
Klassetrin: 4.-6. klasse.

NB: Folkekirkens Skoletjeneste står for gratis buskørsel til og fra kirken, hvis I ikke bor i gåafstand.

Tilmelding til skoleåret 2024-2025